Tiedot ja ehdot

HESTAR PAKKAUS- JA LÄHETYSPALVELUJEN TIEDOT JA EHDOT

HESTAR aputoiminimi tuottaa pakkaus-, paketointi-, ja lähetyspalveluja asiakkaille maksua vastaan. Yritys toimii Lu realisoinnin aputoiminimenä y-1701254-2. 

Hestar ei toimi huutokauppatavaroiden tai muiden myyjien myyjänä, välittäjänä tai muutoin osallisena huutokaupan tavaroille ja esineille, vaan tarjoaa huutokaupasta ostettujen tavaroiden ja esineiden asiakkaille pakkaus-, paketointi- ja lähetystoimintaa.

Toiminimi ja palveluntarjoaja pyrkii aina tekemään työnsä mahdollisimman huolellisesti, kunnioittaen asiakkaan ostamia tavaroita ja esineitä. Palveluntarjoaja luottaa vuosien osaamiseen ja sen tuomaan kokemukseen pakkaus- paketointi- ja lähetystoiminnasta. Palveluntarjoaja kysyy mahdollisuuksien mukaan tavaran ja esineen mahdollisista kaikista tiedoista tarvittaessa. Myös nämä tiedot vaikuttavat pakkaus-, paketointi- ja lähetystoimintaan. Jokainen esine lähetetään siinä kunnossa, kun se on huutokaupassa tai muualla myyty.

Hestar ei toimi huutokaupassa tai muualla olevien myynnissä olevien tavaroiden ja esineiden myyjänä, ostajana tai esittelijänä. Esineistä tai tavaroista voimme antaa asiakkaille tietoa tai suosituksia, mikäli se liittyy kyseisen palvelun pakkaus- ja välitystoimintaan. Palvelu on tarkoitettu jokaiselle pakkaus- ja lähetyspalveltoimintaa tarvitsevalle henkilölle, kuin yritykselle.

Hestar pakkaa, paketoi ja lähettää asiakkaiden tavaroita ja esineitä pääasiassa kotimaahan. Toiminta käsittää myös joidenkin tavaroiden ja esineiden lähettämisen myös Ahvenanmaalle ja Eu-alueelle erillisten sopimusten ja hinnaston mukaisesti, LISÄTEN LÄHETYSHINTOIHIN ARVONLISÄVERO 24%

Hestar myös tarkastaa aina toimeksiannon yhteydessä, että kyseinen toimeksianto on maksettu ja on palveluntarjoajan tilillä. Lähetysaika on huutokauppatavaroille 7 päivää maksun saapumisesta, jonka aikana esineet ja tavarat ovat asiakkaan noudettavissa. Tietyt poikkeukset, kuten useat peräkkäiset pyhät tai vastaavat voivat luonnollisesti hieman pidentää vastaanottoaikaa, mutta tämä ei johdu palveluntarjoajan toiminnasta, vaan yleensä kuljetuspalveluiden järjestäjän toiminnasta. Asiakkaille annamme tai lähetämme lähetyksistä aina lähetystunnukset, kun tavara on lähtenyt kuljetuksella eteenpäin.

Hestar ei anna saamiaan lähetys tai asiakastietojaan kenellekään toiselle osapuolelle, eikä kolmannellekaan. Asiakastiedot pysyvät vain Hestar toiminimen omassa käytössä ja toiminimi käyttää niitä vain palveluntarjoajana oman palvelunsa työn toteuttamisessa.

Hestar lähetys- ja pakkauspalvelulla on oikeus olla vastaanottamatta toimeksiantoa näin halutessaan, jos on vähäinenkin epäilys vilpistä, huijauksesta, Suomen lain rikkomisesta tai muusta yritystoimintaa vaarantavasta tahi vahingoittavasta epäilystä. Yleensä Hestar kieltäytyy vain sellaisissa tapauksissa, jossa huutokaupasta ostetun esineen pakkaus- paketointi- ja lähetys on vaarallista, aiheuttaa kohtuutonta haittaa lähettämiselle, toiminnalle ja itse tavaralle tai esineelle. Tahi on olemassa suuri vaara tavaran tai esineiden särkymisestä ja / tai vaurioitumisesta paketoinnissa tai kuljetuksessa. Kuitenkin aina pyrimme keskustelemaan asiasta ja tekemään tällaiset päätökset yhteistyössä itse toimeksiantajan ja asiakkaan kanssa, jos asiakas epäilee toimintamme luotettavuutta tai hintoja, hänet ohjataan käyttämään toisia palveluntarjoajia. Pidätämme kuitenkin oikeuden olla ottamatta vastaan toimeksiantoa. <tämä perustuu vain yksipuolisesti päätökseemme ja pidätämme tähän oikeuden.

Toimeksiantajan on oltava tietoinen ja täysin selvillä huutokaupasta tai muualta ostettavan tuotteen, esineen tai tavaran kunnosta huutokauppahetkellä. Ostaja on itse vastuussa siitä, millaisen esineen hän on huutokaupasta ostanut. Palveluntarjoaja ei vastaa huutokauppaesineiden ja tavaroiden kunnosta tai mahdollisista vioista, haurastumisesta tai iän tuomista tai muista vastaavista puutteista tai vioista huutokaupassa. Ostaja ja toimeksiantaja on aina itse vastuussa tavaran lähdöstä kuljetukseen ostopaikasta. Palveluntarjoaja kuitenkin käsittelee, pakkaa ja lähettää tavarat aina eettisesti ja moraalisesti esineitä ja tavaroita kunnioittavalla tavalla ja tekee kaikkensa työssään, jotta esineet ja tavarat ovat vastaavassa kunnossa, kuin huutokaupasta ostettaessa.

Asiakas vastaa itse lähetysmuodosta erillisen esillä olevan listojen lähetysmuodosta ja tilaa sen hinnaston mukaisen palvelun, kuin itse päättää. Esineet ja tavarat lähetetään normaalina lähetyksenä. Lisäpalveluita on ostettava erikseen, jos niin haluaa ja niistä on toimeksiantajan mainittava palveluntarjoajalle ennen lähetystä. Palveluntarjoaja antaa mielellään suosituksia lähetys- ja pakkaustavoista eri esineille ja tavaroille, nämä ovat suosituksia, jotka ovat tulleet useiden vuosien kokemuksella, mutta lopulta asiakas itse päättää ja vastaa siitä sopimushinnan mukaisesta lähetystavasta, jonka hän valitsee. Me palveluntarjoajana paketoimme, pakkaamme ja lähetämme jokaisen esineen ja tavaran, eri vaihtoehtoisen lähetyksen erittäin huolellisesti ja arvokkaasti, toimeksiantajan esineitä ja tavaroita kunnioittaen kaikissa lähetysmuodoissa. Me palveluntarjoajana luotamme usean vuoden kokemukseemme asiakkaita palvelevana yrityksenä ja pakkausten- ja erilaisten lähetyksiin useamman vuoden lähetyskokemuksella.. Asiakkaan on oltava kuitenkin tietoinen myös riskeistä, mitä pakkaus-, paketointi- ja lähetystoiminnasta voi aiheutua. Hänen kuuluu tuntea myös palveluntarjoajan käyttämien kuljetuspalveluiden, ( Posti, Matkahuolto, Kaukokiito, Transpoint etc. ) ohjeet ja ehdot tavaroiden ja esineiden lähettämisestä ja pakettien käsittelystä. Muun muassa Postin palveluissa posti katsoo, että kaikki arvotavarat on lähetettävä postivakuutettuna. Tämän lopullisen päätöksen siitä, onko kyseessä arvotavara tai muu ehtoihin kuuluva esine tai tavara tekee asiakas itsenäisesti ja omalla vastuullaan, tietoisena lähetysvalinnastaan. Tästä ilmna lisäturvia olevista lähetysvalinnoista ei palveluntarjoaja vastaa millään muotoa. Postivakuutetun lähetyksen suurin vakuutettava summa on 5000 euroa. Ostaja ja toimeksiantaja itse vastaa siitä, että on tietoinen ko. lähetysten vaaroista, mahdollisuudesta pakettien särkymisestä ja esineiden vaurioitumisesta ja pahimmassa tapauksessa katoamisesta kyseisiltä kuljetustoimittajilta. Toimeksiantajalle annamme vinkkejä, opastusta ja tietoa menettelytavoista aina kuljetuksen järjestäjien omista korvausvelvollisuuksista ja autamme asiakkaitamme aina, jos esine tai tavara on vahingoittunut lähetyksessä. Mahdollisista kyseisten ostettujen tavaroiden ja lähetysten katoamisesta neuvomme asiakkaita suurella resurssilla ja teemme kaikki mahdolliset ja tarvittavat toimet tavaroiden ja esineiden löytämiseksi. Kuvaamme tarvittaessa lähetettäessä asiakkaan ostamat kohteet ja pakkaukset. Myös lähetämme katoamistapauksissa tiedon myös viestintävirastolle tai rikosepäilyissä poliisille kuvien ja kaiken meillä hallussa olevien materiaalien ja tietojen kera.

Tuotteesta ja lähetyksistä otettavien valokuviemme käyttöoikeus on vain Hestar Paketointi- ja lähetyspalveluilla. Jos muualla esiintyy ilman lupaamme meidän ottamia valokuvia, ilman käyttöoikeutta, ryhdymme tarvittaviin toimiin tekijänoikeuksien suojaamiseksi.

Toimeksiantajalla ja asiakkaalla tai muillakaan asiaan liittyvillä ei ole oikeutta aiheuttaa omalla toiminnallaan minkäänlaista haittaa tai vahinkoa palveluntarjoajalle. Jos tällaista esiintyy, voidaan tällöin kieltäytyä palveluntarjonnasta, lain estämättä. Tapauksien vakavuuden perusteella on palveluntarjoajalla oikeus ryhtyä asianmukaisiin toimiin, vahingon tai haitan korvaamiseksi vahingon ja haitan aiheuttajalta, jos teko katsotaan riittävän vakavaksi ja tahalliseksi. Kenelläkään ei ole julkisesti oikeutta aiheuttaa haittaa tai vahinkoa palveluntarjoajaa kohtaan, vaan tällaiset aiheet käsitellään ja hoidetaan aina ensisijaisesti keskusteluilla ja mahdollisilla sovinnoilla. Asiakkaalla on kuitenkin oikeus antaa palautetta toiminnasta palveluntarjoajan internet kotisivuilla, niin positiivista kuin negatiivista. Kaikki tullut palaute otetaan vastaan.

Hestar pidättää oikeuden nk. Force Majeure eli ylivoimainen este. Eli tällöin on kysymyksessä sopimuksen osapuolista riippumaton, odottamaton ja poikkeuksellinen tapahtuma, joka estää sovitun velvollisuuden täyttämisen. Tällaisia tapauksia ovat mm. lakot, pidemmät sähkökatkot, internet yhteyksien toimimattomuus, tavaran toimittajien toimitusten jakeluhäiriöt, sota, viranomaisten kiellot ja määräykset ja myös erilaiset kuljetuspalveluiden järjestäjien toiminnan häiriöt ja ennalta arvaamattomat tapahtumat. Tällöin kuitenkin pyrimme kaikin keinoin informoimaan ja neuvomaan asiakasta kyseessä olevasta tilanteessa.

Kaikissa toimeksiannoissa ja sopimuksissa noudatetaan Suomen valtion voimassa olevaa lakia. Mahdollisissa erimielisyyksissä pyritään aina ensisijaisesti sopuun, jos sopiminen ei useista yrityksistä huolimatta johda sopuun, niin tarvittaessa erimielisyydet ratkaistaan Lohjan käräjäoikeudessa. Asiat pyritään ratkaisemaan kuitenkin aina ensin kahdenvälisillä neuvotteluilla ja neuvottelut aloitetaan aina mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman pian. Haluamme tarjota aina parasta palvelua Teille jokaiselle asiakkaalle, toimeksiantajalle ja ostajalle. Noudatamme ja kunnioitamme asiakasta ja hänen omaisuuttaan ja käsittelemme heidän huutokaupassa ostamiaan tavaroita ja esineitä niiden kuuluvalla ja ansaitsemalla arvolla ja arvokkuudella. Haluamme että ostamistanne esineistä ja tavaroista on Teille jokaiselle iloa ja kunniaa ja ylpeyden aihetta useiksi vuosiksi.

Nämä ehdot ja tiedot palvelusta on voimassa 1.11.2017 alkaen, pidätämme oikeuden muutoksiin

Hestar Paketointi-, pakkaus- ja lähetyspalvelut

Toimitusjohtaja Heikki Parviainen

Hestar / "Kaikki paketoinnista lähettämiseen"
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita